Aplikasi Konsep Luxury pada Interior Hotel Bisnis

Pricillia Devi Prahastuti, Nanik Rachmaniyah
Submission Date: 2017-08-03 10:08:51
Accepted Date: 2017-12-31 15:38:19

Abstract


Luxury sebagai salah satu gaya hidup yang saat ini digemari masyarakat sudah berkembang ke industri perhotelan. Hotel bisnis dengan tema luxury sebagai bagian dari industri perhotelan jumlahnya terus meningkat setiap tahun dikarenakan permintaan dan minat pasar yang ikut meningkat.

Desain interior dengan tema luxury mempunyai ciri yaitu menggunakan bahan dengan kualitas yang baik dan dibuat dengan teknik yang baik pula, material logam dan reflektif, menggunakan produk dari desainer terkenal, dan memiliki nilai estetis yang lebih dari nilai fungsinya.

Pengaplikasian dari konsep luxury ke dalam interior hotel meliputi beberapa bagian seperti plafon yang menggunakan up ceiling dan lampu gantung sebagai elemen estetis, dinding dengan partisi berupa pipa kayu yang disusun secara vertikal, furnitur dengan bentukan sederhana, pemakaian material dengan warna emas, dan penggunaan warna netral pada sebagian besar elemen interior yang ada pada hotel bisnis.


Keywords


desain interior; hotel bisnis; luxury

References


Heine, Klaus. (2011). Concept of Luxury Brands. Berlin.

Barnier, Virginie de. Which Luxury Perceptions Affect Most Consumer Purchase Behavior? A Cross Cultural Exploratory Study in France, The United Kingdom, and Russia.

Marlina, Endi. (2008). Panduan Perancangan Bangunan Komersial. Edisi 1. Yogyakarta: Andi Offset.

Zelnik, Martin. (1991). Time Saver Standarts for Interior Design and Space Planning.

Mastovani, Rahma. (2011). Hotel Bisnis Bintang 4 di Jambi

Joy, Annamma. (2014). M(Art)Worlds: Consumer Perceptions of How Luxury Brand Stores Become Art Institutions.


Full Text: PDF

CC Licencing


Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Lembaga Penjaminan Mutu, Pengelolaan dan Perlindungan Kekayaan Intelektual (LPMP2KI) ITS
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.